Les plantes remeieres, alimentícies i màgiques al Delta del Llobregat

El proper 29 de juny, dia de Sant Pere, a la seu de l’Associació Veïnal del Barri del Centre, el botànic Jon Marín farà una conferència sobre els usos tradicionals de les plantes del Delta del Llobregat. Aquest treball de recerca en etnobotànica ha estat finançat per l’Institut Ramon Muntaner, l’Institut del Patrimoni Etnològic de la Generalitat de Catalunya i les facultats de Biologia i Farmàcia de la Universitat de Barcelona, en el marc de les recerques impulsades pel Centre d’Estudis de Gavà. Per fer aquest treball, l’autor ha entrevistat desenes de pagesos, naturalistes i botànics de la zona, i ha aconseguit determinar els usos de més de quatre-centes plantes del nostre entorn. Uns usos tant alimentaris com farmacèutics, a més de recollir aplicacions màgiques d’algunes plantes atribuïdes per la saviesa popular.

La conferència tindrà lloc el proper:

• Dijous 29 de juny
  • 19.30 del vespre
  • Associació Veïnal del Barri del Centre (c/ Salvador Lluch, 6, 1r)

El 20 de juny es presenten les actes de les IX Trobades d’Eramprunyà

El 20 de juny, a les 19.00 h, al Museu de Gavà, presentem les actes en paper de les IX Trobades de Centres d’Estudis i d’estudiosos d’Eramprunyà. Les actes han estat editades amb el suport dels centres d’estudis organitzadors, i de les institucions municipals de patrimoni dels ajuntaments del Delta del Llobregat.

Les actes, que també estan disponibles electrònicament, inclouen les ponències, comunicacions i pósters presentats el passat 12 de novembre al Museu de Viladecans, sota el lema “capelles, ermites, esglésies”, per una trentena d’autors investigadors en història local.

En el transcurs del mateix acte es presentaran les bases de la X Trobada que es farà a Castelldefels el proper 21 d’octubre al castell de Castelldefels.

162 Registres trobats